Friday 5 April 2013

Set Menyusu Shaklee : Milk Booster Terbaik

Bila sebut sahaja makanan untuk tambah susu, vitamin untuk tingkatkan produktiviti susu, penggalak susu paling berkesan..ramai ibu-ibu yang akan kaitkan dengan set menyusu Shaklee. Seingat saya, set ni popular dalam 2-3 tahun lepas. Ketika itu, saya baru mengenali Shaklee.

Sejak diperkenalkan, set menyusu Shaklee memang mendapat tempat di hati ibu-ibu yang mahu memberi yang terbaik untuk si manja mereka. Trend ini berterusan sehingga menjadi fenomena hangat sehingga terdetik hati saya untuk mencuba setelah membaca banyak testimonial berjaya di laman sosial. Banyak perkongsian dari blog-blog tentang kebaikan penyusuan susu ibu yang menguatkan hati saya untuk menyusukan si buah hati walaupun sibuk dengan kerjaya. Selain itu, kenyataan bahawa pemakanan anak pada 6 bulan pertama dalam hidupnya sangat penting kerana ia akan mempengaruhi kesihatannya untuk sepanjang hayat mnguatkan azam saya untuk berusaha menyusukan si manja walaupun banyak halangan.

Untuk memberi yang terbaik kepada si manja, si ibu haruslah memenuhi keperluan makanan yang lengkap dan sihat. Kenyataan bahawa si ibu memerlukan vitamin sebenarnya tak boleh disangkal.Untuk memberi nutrisi lengkap kepada bayi, si ibu haruslah mengamalkan pemakanan berkhasiat.Walaubagaimanapun, si ibu haruslah memahami konsep penyusuan 'supply & demand' terlebih dahulu. Vitamin semata-mata tidak akan membantu.Saya akan kongsikan konsep ini kemudian.

Kenapa saya memilih set menyusu Shaklee?
Berbaloi dan berkesan. Respon yang saya dapat adalah:

Kebaikan untuk si ibu:
  1. Badan lebih bertenaga untuk tempoh yang lama
  2. Susu lebih cepat penuh (tips akan saya kongsi dengan pelanggan)
  3. Berat badan cepat turun
  4. Kulit lebih licin, lembut, berseri, jerawat cepat hilang (saya mengalami alahan kulit yang teruk semasa hamil & berpantang T_T)
  5. Stretchmark cepat pudar
  6. Emosi lebih stabil
Kebaikan untuk si anak:
  1. Anak lebih cepat kenyang
  2. Susu perahan lebih pekat kekuningan, 'creamy'
  3. Berat badan bayi bertambah dengan sihat - tidak obesiti tapi tidak kurus
  4. Bayi jarang sakit
  5. Tiada masalah dengan 'pembuangan'
Kebaikan untuk si suami:
  1. Tak perlu bangun malam untuk bancuh susu  =)
  2. Tak perlu keluar duit untuk beli susu ;)


Vitamin-vitamin dalam set penyusuan Shaklee akan menambah tenaga dan melancarkan penyusuan



Set Penyusuan Shaklee Basic
Energizing Soy Protein (ESP)
Alfalfa
Ostematrix

Set Penyusuan Shaklee Optimum
Energizing Soy Protein (ESP)
Alfalfa
Vitalea
Ostematrix
B-complex
Vitamin C

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:

Hubungi Fairus Hashim 
Shaklee ID: 931101
Tel/Sms/Whatsapp: 017-4502503
Visit and like us on FB:https://www.facebook.com/comelcantiksihat




No comments:

Post a Comment